Ett skepp kommer lastat med.. Gays!

Ledsen att det har blivit lite för lite bloggande på sistone, jag antar att jag är i en vad man kallar en bloggtorka.
Men det har varit mycket prat om den här gaykryssningen. Jag har aldrig varit på en gaykryssning, eller en heterokryssning för den delen heller, men många gånger hör jag folk säga "Ska du på gaykryssningen?"
Nästan lika ofta som jag får höra "Ska du på pride?" Är denna kryssning för gays en lika stor grej som självaste pride? Vad är det med denna kryssning som får folk att pilgrimsvandra från Norrlands skogar och alla andra att sätta sig på första bästa tåg/buss och bege sig mot Stockholm?
Är det tanken på att de kommer vara 1600 gays på ett och samma ställe som gör att det pirrar lite i magen och får folk att resa? Eller är det alla singlar som suktar efter smek och hångel från X antal okända gays från diverse orter i Sverige, några timmar av extas utan hämningar där det inte smyger något hetero längst väggarna och dömer dig och ditt sätt att leva. Du riskerar inte att få en sten kastad i ryggen när du kysser en heting på dansgolvet, inte heller lär det stå någon med en "God hates Gays"-skylt, för nej, på gaykryssningen är det bara en massa kärlek och inget hat. Eller?
Hur stor är Gaygruppen i Sverige egentligen? Den är större än många heteros vet, det vet vi ju, men den är liten. På qruiser börjar man känna igen ansikten, sina HBTQ-vänner känner ofta andra HBTQare på andra orter, och dessa känner säkert varandra och Facebooks "Gemensamma vänner" visar detta.
Sen tänker du att det finns bara en viss typ av gays som önskar gå på gaykryssning, de som:
1. gillar kryssningar,
2. gillar att festa,
3. har råd,
4.är singlar,
5. har vänner som tvingar med en.
Gruppen blir betydligt mindre, tänk sedan att kryssningen har begränsat antal passagerare som de tar in, en Liten grupp av alla gays i Sverige kommer då hamna på denna båt tillsammans. Om nu kryssningen fick ett lyckligt slut lär gaysen återvända nästa gång.
Efter några år kommer man säkert börja känna igen folk där på kryssningen, gammalt ragg, ett strul och någon du såg ditt ex hångla upp mot väggen förra kryssningen. Utbudet sinar och det blir spänningar för att alla bråkar om den där sista snygga. Har de kommit ända från Kiruna ska de väl ändå få lite skoj, och det med någon heting eller hur? Jag har aldrig varit på gaykryssning, men jag kan tänka mig att det blir en hel del "Men guuud, hur kan HON vara med HENNE, hon var ju med du vet, hon den där som dissade mig" Kanske blir det slagsmål, det är ju rätt så trångt på en sån där kryssning, kan jag tänka mig.
Men det är fint, att kunna träffas allihopa, ha lite skoj och inte måsta bry sig om det är något homofobiskt as som står och väntar på att slå ner dig när du går tillbaka till hytten. Nej, det är fint att det finns en fristad från sådant. Kanske borde man prova det någon gång. :)
/littleQ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0