It's raining books and.. men?

Ciao! (Italienska för er ovetandes)
Det har regnat lite dagarna som varit (inte idag dock, jippie!) och vad passade bättre än att gå till biblioteket en regnig dag? Ingenting passade bättre. Jag väntade ut läget då det regnade som allra mest (jag gillar regn), på med skorna och med paraplyet i högsta hugg gick jag ut. Förresten har jag tänkt på att alla har så tråkiga paraplyer, jag själv inräknad, så när jag hittar ett regnbågsfärgat paraply ska jag köpa det och eventuellt alltid använda det, även när det blåser orkanvindar, solen bränner (då kan det ju faktiskt vara till användning), när det snöar (då också), när det haglar iskulor (speciellt då), när it's raining men (behöver jag ens säga varför ett paraply kan vara användbart då? Speciellt ett regnbågsfärgat, vad mer säger "Hej Man, regna inte på mig?"). Ett paraply-för alla väder. Perfalerfa!
Det är så mysigt att vara ute när det regnar och jag var inte den enda som var på väg mot biblioteket. Enligt Facebook var minst 2 av mina vänner "going to the library" och "ska på bibblan".
Jag hade faktiskt ett ärende där, jag hade reserverat en bok som jag hade hört så mycket om Det finns annan frukt än apelsiner (Jeanette Winterson) och jag var faktiskt rätt så glad när jag vandrade hem och öppnade boken för att läsa. Några sidor in börjar jag känna svaga déjà vu moment, i mitten av boken inser jag att jag redan har läst den innan så jag visste redan allt som skulle hända, plus att jag inte riktigt tyckte den var den bästa första gången jag läste den heller. Men vad är några timmar av mitt liv egentligen?
För er intresserade var det en queer bok, möjligtvis att jag ger er en liten recension senare, om orken infinner sig. :)
Nu blir det snart middag och sedan födelsedagsmys med några kompisar för en av dem fyller år. :)
Kricket!

Kommentarer
Postat av: Becca

Gillar din design :)

allt bra?

2010-08-12 @ 15:45:58
URL: http://myranstankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0