Internet-beroende?

Jag börjar ogilla mitt internetföretag. Det har en tendens att alltid bli något krux med det vilket resulterar i att vi blir utan internet för en period. Detta låter kanske inte som en alltför farlig företeelse men för en internet-beroende (jag är inte den enda, erkänn!!) är det ytterst jobbigt och kan i värsta fall ge en abstinensbesvär såsom stress, restless-legs, okoncentration, lättirritation samt andra jobbiga saker. Man (jag) mår helt enkelt inte så bra när man (jag) är utan internet, speciellt inte när man inte var förberedd och därmed hunnit göra allting man velat. Som t.ex nu, inför hösten har jag sökt till universitetet, och jag skulle svara på mitt antagningsbesked. Som tur var hade jag lite framförhållning denna gång och svarade för någon dag sedan, innan internet försvann men tänk om jag inte gjort det? Nu kanske ni tänker såhär: "men hur kan du sitta och blogga när du inte har internet?" Biblioteket, mina kära vänner (och alla andra), första gången jag vågat boka mig en dator. Den stressen valde jag att komma över för att kunna kolla mailen. Tänk vad man är villig att göra när man är beroende. Men det är väl inget negativt egentligen, att komma över sina rädslor och utmana sig själv, men det tar ändå krafter.

Jag hinner inte skriva så mycket mer innan tiden går ut men jag åker på semester nu en vecka så det blir inget bloggande på ett tag. Men eftersom jag är en ny bloggare tror jag ändå inte att det är så många som läser så om det är någon som läser detta om typ några månader, yes, nu vet ni att jag åker till Tunisien och blir brun. :)

Tjos!


Kommentarer
Postat av: MATILDA HAMMAR

sv: oooh tack! :)

2010-07-22 @ 13:18:09
URL: http://matildahammar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0