Homo/Hetero? Synd, ni är tydligen de enda som får HIV.

Jag studerar på universitetet. Ibland när jag sitter och studerar och läser i min kurslitteratur märker jag hur jag reagerar på vissa saker. Idag läste jag t.ex. att HIV/AIDS kan smittas via bland annat homosexuellt och heterosexuellt sex.. Var ordet sex för vagt och därmed fick sexet en sexuell läggning också? Jag menar, det är bra av dem att inte bara nämna sex mellan homosexuella (för om de hade gjort det skulle det ju vara faktafel), men det känns ändå som att de ändå tryckte på att det är mellan homosexuella HIV sprids. Skulle det inte vara fallet, varför inte bara skriva att HIV sprids vid sex? Sen tänkte jag på alla andra människor som har sex med andra människor men som inte kan kalla det som de 'håller på med' som Homosex eller Heterosex. Alla transexuella som kanske utövar "heterosex" men som själva anser att de håller på med "homosex". Och inte att förglömma alla de som inte vill definiera sig med ett kön, tycker att de står mellan könen med mera. Har de bara "könlöstsex" då eller? För att kunna prata om homosex och heterosex krävs det ju att personerna i fråga är av ett visst kön, eftersom hela grejen med t.ex. heterosex är ju att det är en tjej och en kille liksom, annars är det ju homosex? Eller?!
Nu menar jag inte att alla måste skriva "HIV sprids vid heterosex, homosex, sex för övriga personer som inte anser att de passar inom de könsnormer som finns i samhället" man kan ju skriva sex istället? Eftersom det redan inkluderar alla. Man kan hitta en hel den knasigt om man ids läsa igenom sin kurslitteratur.. ;)
Tjohej!!
/littleQ

Kommentarer
Postat av: Julia

Nyss kikat in här och ströläst litegrann. Gillar det jag ser:)



Vad är det du pluggar? Program eller kurs och vart?



2010-10-19 @ 21:47:10
Postat av: littleQ

Hej Julia!

Vad glad jag blir att det är någon som läser. :D

Jag läser psykologi på ett universitet i norra Sverige. :)

2010-10-19 @ 22:37:30
URL: http://littleq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0